tirsdag 6. juli 2010

Hvorfor skal jeg vinne Boligdrømmen 2010?













Vi har nettopp flyttet ut fra leiligheten vår og er som dere har fått med dere på husjakt. Vi har vært ivrige på visninger, men det rette huset har fortsatt ikke dukket opp. Men så oppdager vi prosjektet i Fedjedalen og blir kjempe gira. Husene varierer i pris fra 2.490.000 - 3.390.000kr. Men typisk oss, så er vi litt trege i avtrekkeren og de rimeligste husene er enten reservert eller allerede solgt. Vi har egentlig satt oss en grense på at vi ikke vil gå over 2.500.000kr, så dermed droppet vi hele tanken.

Jeg hadde bestilt ett prospekt for en tid tilbake, men tenkte ikke mer over det etter at de rimeligste husene var tatt. Så ringer de fra megleren og sier at de har ett hus til 2.850.000kr. Vi avtaler ett møte og vi blir plutselig kjempe gira igjen! Etter litt tenking og konsultering med foreldre, venner og søsken avtaler vi ett møte til, og vips så har vi reservert huset. =) Det er jo som sagt litt dyrere enn vi hadde tenkt, men det er husbank på det og dermed kan vi komme litt bedre ut av det.

Det jeg vil frem til her er at 250 000kr i egenkapital her ville vært PERFEKT!! Da hadde vi ikke behøvd å være usikker på om det er for dyrt, om vi skal kjøpe eller om vi skal la være! Dette er grunnen til at jeg synes jeg fortjener å vinne Boligdrømmen 2010. Hjelp oss å få drømmeboligen vår med den tryggheten at vi gjør det rette!! =)


2 kommentarer:

  1. Krysser fingrene for deg Siri og stemmer som en gal :)

    SvarSlett
  2. Eg o, stemme 2 ganger for meg og 2 ganger for Ole Jakop, hver dag! :) Lykke t videre!

    SvarSlett